0

Jalan2 Gi Pasar KIPMART...

Posted by Cikgu Fitrie on 3:50 PM in
Tadi ngan mak aku, gi KIPMART kat bandar.. Saje lama tak gi pasar, ajak la mak.. Sayur pun dah seminggu tak makan, hari ni teringin lak nak makan sayur..



And yes, budak baju merah tu comel... :)


First stop, gi tempat org jual ikan... Hurm, yang kelakarnya sume makcik2 dia panggil mak.. Masa mak aku lalu pun dia panggil mak.. Haha.. Kelakar, tapi sume friendly ( ada gak yang nampak mcm tak siuman! ) No offense!

So, mak aku pun beli beberapa jenis ikan yang alku pun xfamiliar.. Ikan tau, nama dia je aku nak... Tapi yg tadi mak beli ikan tamban, kembong ngan ikan erm... apa ek nama dia, owh, ikan kekek.. Kalau x silap la... And, beli siput sedut skali... :)



Pas dah beli ikan2 beli sayur lak.. Banyak pilihan kat sini.. Seriously, mmg banyak.. Macam dalam kedai GUESS, aku rambang mata nak sayur apa. Sume aku nak... :) Tapi, kalu pikir2 beli bnyak2 pun boleh makan rini, kena simpan fridge gak, nti dah layu, so berpada2 la membeli...



Just look at colours and freshness... Sedapnya...! Im a vege freak!



Lawakan carrot wat camtu.. Teringin nak minum karot susu lak!



So sume dah beli... Nampak lak kedai buah2... So, apa lagi, lets shop! Aku bab buah2 ni pun aku suka... Especially local fruits namely papaya n chiku... Anggur pun suka gak...



Haaa.. sape tak teruja nengok buah2 ni sume... Imagine this, hari panas, tekak haus n buah2an sejuk... hurm... Sedapkan?



Pas ronda2 tempat buah2an tu, aku beli buah yg dah potong tu, murah je 5 paket rm5.. Kan... Nampak lak ciku, favourite la sngat, so belilah 4 5 bijik.. Tapi xleh makan dulu, kena eram dalam beras kasi dia masak dulu.. Baru leh potong, sejukkan n makan... Terasa nikmatnya...



Rasa2 dah bnyak beli utk hari ni, so sebelum balik mak beli la sotong kering utk buat sambal sotong kering... Sedapnyer.. Tak sabar nak balik n masak n makan.... :


0 Comments

Copyright © 2009 Cikgu Fitrie menulis... All rights reserved. Theme by House Of Hanna Ritta. | Bloggerized by Hanna Ritta.