0

Jalan2 Buang Masa...

Posted by Cikgu Fitrie on 4:16 PM in ,
Semalam, supossedly aku ngan shida suhairy ( the make up artiste ) pergi nengok wayang and spend few rounds to karok, tapi atas kejahilan diri sendiri ( yes mengaku okeh! ), sampai2 je kat Tebrau City, matilah TGV tutup...


Bukan tu je yang tutup, semua pusat hiburan di JB termasuklah fun fair kat Danga Bay tu, sume tutup.. Baguslah, menghormati awal muharam... But, since dah sampai kat JJ tu, ronda2la kejap masuk2 shopping lots kat sana tu... Nak shopping, xde yang berkenan lak.. Mood shopping pun lum timbul lagi ni... So kami bertiga, forgot to mention, +1 shida, kinting... Sory tak tau ejaan sebenar! haha...

After lenguh kaki ni, so we decided gi makan2 je... So shida rekemenlah satu tempat makan kat BBU ni... Dekat je ngan umah dia... Katanya kedai tu dulu wat kat umah je, pastu dah bertambah maju, terus sewa kedai... Bagus3... Kedai tu menyediakan makanan western sahaja... ( kan best kalau tambah menu italian sikit... )

Nama kedai tu, ANGAH D&C... Best gak makan kat situ... First, dapat menu je teruja dengan pic menu dia... Menyelerakan sangat... Pastu order la air... Since dah lama x makan buah durian belanda, last makan masa Ful belikan sebijik kat Segamat few months back...! So, aku orderlah air durian belanda... And Kinting lak, order air sirap bandung...



Mengejutkan uols, air sirap bandung dia kaler hijau and it tastes heaven! Sama macam air durian belanda, thirst quenching drinks kalau minum tengah2 hari yang panas, unfortunely kitorg makan smlm tu pun dah kol 11 lebih dan masuk kol 12 malam... And yang penting hujan light2, minum ice, so go figure!



Tak lama pun pastu order pun sampai... But sebelum tu, ada citer yang rather unique, and you will think, what a small world it is... Pemilik restoran tu ialah bekas customer andaman shida... Diapernah mekap tunang budak tu.. Nak jadikan cerita, masa tu shida x kenal aku, n aku pun sama...

So, budak yang nak tunang ni dok Redong, Segamat.. Arwah Fad ( my late bff ), yang bawak shida gi Segamat and kenalkan aku dengan shida... Sbb dia nak mekap kat Redong n xtau tempatnya, so aku tunjukkan la mana lokasinya Redong tu... Malam tu shida tido umah aku, n dari situlah aku kenal shida sampai la sekarang... :) Kalau xkerana budak tu, maybe aku xknal shida!



Ni chicken chop kinting... Yummy!



Burger oblong shida... Yum yum...



And this is mine, grilled beef steak... And it was soooooo delish... Balck pepper sauce dia mmg sodap!!!

Overall, mmg aku akan datang lagi makan... And thanks to shida sbb belanja malam semalam... :)



xoxo,


0 Comments

Copyright © 2009 Cikgu Fitrie menulis... All rights reserved. Theme by House Of Hanna Ritta. | Bloggerized by Hanna Ritta.