0

Nasi Lemak.... My fav breakfast!

Posted by Cikgu Fitrie on 9:46 PM in ,
Sapa yang tak suka makan nasik lemak right? Sume suke.... Nasi lemak ni dah sinonim dengan lidah orang Malaysia... Especially me... Kalau seminggu tak makan masa breakfast, rasa tak lengkap je... Tapi selera aku ni lain macam sikit, hanya nasi lemak dalam daun pisang je yang aku suka.... Kalau tak bungkus dalam daun pisang i.e bungkus dalam plastik n surat khabar, dalam polistrene, memang aku tak makan.... Bukan apa, feel nasi lemak takde....



Kalau balik umah mak aku, mesti abah atau mak belikan nasi lemak kat area umah mak aku... Bukan apa, nasi dia memang sedap... Pastu, rajin pulak tu asing2kan sambal ngan ikan bilis dia... Separate dalam plastik dia..... Dalam hati aku, rajin nyer makcik ni... Tapi, memang berbaloi... Sedap dan lazat...





Lihat le.... Rajin kan! Tapi apa2 pun kalau korang nak rasa nasik lemak ni, jom ikut aku balik kampung!

0 Comments

Copyright © 2009 Cikgu Fitrie menulis... All rights reserved. Theme by House Of Hanna Ritta. | Bloggerized by Hanna Ritta.