3

Anugerah Guru Inovatif???

Posted by Cikgu Fitrie on 11:12 AM in , , ,
Yup.. Yup.. Yup.. Anugerah Guru Inovatif. Apa tu? Kalau nak tau, definisi Guru Inovatif ialah :
"Anugerah Guru Inovatif" adalah sebagai penghargaan dan pengiktirafan kepada guru yang telah menghasilkan usaha kreatif dan inovatif yang telah terbukti berjaya dalam meningkatkan profesionalisme keguruan dan menjamin keberkesanan pelaksanaan kurikulum di peringkat sekolah.

OBJEKTIF PENGANUGERAHAN GURU INOVATIF

Mengenalpasti guru atau kumpulan guru yang telah melahirkan idea dan usaha kreatif dan inovatif dalam pelaksanaan kurikulum di peringkat sekolah.

Memberi pengiktirafan dan penghargaan kepada guru atau kumpulan guru yang dikenalpasti sebagai kreatif dan dalam pelaksanaan kurikulum itu.

Menggalakkan guru berikhtiar mencari idea-idea baru dalam pelaksanaan kurikulum untuk mencapai kecemerlangan dalam profesion guru.

Menyebarkan maklumat berkaitan dengan kreatif dan inovasi dalam pelaksanaan kurikulum bagi contoh teladan kaum guru dan pengetahuan umum.

Eh, kenapa tetiba jer citer pasal guru inovatif ni? Motif? Erm... tak tau lagi ker? Hehehehe... Sebabnya, eden salah sorang penerima Anugerah Guru Inovatif Daerah Segamat! Alhamdullillah, some recognition for my work! Guys, appreciate it! Sebab kajian tindakan tu lah eden dapat anugerah ni. So pasni jangan malu2 nak submit kajian tindakan u ols okay!


3 Comments


Salam...

Tahniah dapat Anugera Guru Inovatif...
Boleh tak saya dapatkan contoh kajian tindakan yang tuan buat...saya nak blajar jugaklah buat mcm tuan ni...

boleh ziarah saya di http://khatboard.blogspot.com
email : abwaa@hotmail.com
Tq


salam, tahniah..saya mahu berkongsi, ape kriteria utk jadi cikgu inovatif?

klo tak kisah utk berkongsi,
ble email:syakirah79@yahoo.com


sorry la xreply2 comments.. lama dah update blog.. utk contoh2 kajian tindakan : www.arjpnj.com kalau nak tanya pape pasal kajian tindakan, leh email je sya k.. sedia membantu..

pn syakirah : sebenarnya sedar tak sedar kita ni sume guru inovatif.. cuma cara pengiktirafan itu diberi saja.. mungkin rezeki saya dapat berdasarkan kajian tindakan saya... :)

Copyright © 2009 Cikgu Fitrie menulis... All rights reserved. Theme by House Of Hanna Ritta. | Bloggerized by Hanna Ritta.