0

A weekend at my perents - Part 1

Posted by Cikgu Fitrie on 12:31 PM in ,
Hey peeps.... Lama gak terabai blog aku ni... Bukan apa, super busy dengan school works and administering panitia’s blog. Sebenarnya banyak perkara yang aknu nak share as well as a self reminder of things that has happened in my life.... Sok, dah tua sok leh le reminisce balik apa yang dah berlaku dalam hidup aku...

So, few weeks back, aku sempat jugak balik kampung sebab ada few events yang berlaku. First, my friend’s wedding and the other one, my niece’s potong jambul ceremony...Kawan aku ni, Akma ( Along ) was one of my bestest friend, Allahyarham Fad’s closest friends. I met her when I visited Allahyarham Fad in Pontian where he used to own a cyber cafe. That was where I met Shida the makeup artiste. We were friends until today.

Aku ngan Ful balik ke Kota Tinggi a day before the wedding day... So, on the way balik tu, aku ngan dia singgah kat Ayer Hitam bukan untuk membeli pasu2 bagai... Tapi nak stop beli putu bambu. Kalau sape tak pernah dengar apa tu pitu bambu, look at the pictures below....


















What can I say about the putu bambu ni ialah its not like any other putu bambu. Sebab putu bambu ni memang sedap and manis. Selalu yang aku jumpa rasa dia macam tepung je, tapi putu bambu kat simpang trafik light ni rasa dia manis sangat, tepung dia pun sedap apatah lagi ngan kelapa dia yang manis menguliti putu bambu tu....

So, kalau sesapa ada singgah kat Ayer Hitam, jangan lupa singgah makan putu bambu tu... Okeh! So, aku teruskan perjalanan.... Sampai kat perhentian Kulai, temperature lak naik... So, stop la kejap sementara my car cool off....

Perjalanan diteruskan dan hari pun dah malam... Just imagine, dari Segamat ke Kota Tinggi tak berhenti makan ( except makan putu bambu tu ) and I was starved to death! So, sampai je JB, I called my father and asked him to join us for dinner.

So, dia setuju dan sampai je kat umah, aku amik bapak aku dan terus je gi kedai makan... Bapak aku suggestkan restoran Remaja kat belakang MARA Kota Tinggi... I’ve been there for a drink but not meal... Since my father bragged about how good the food are, so oklah... Let’s try....

First aku order the usual, nasi goreng, ikan tiga rasa, sup ekor, some veggie – broccoli goreng dengan cendawan hitam and masa dah nak closed order tu terperasan lak ada Japanese egg tofu yang aku tak tau masak aper... And guess what? I would eat there every day sebab memang sedap especially Japanese tofu tu.... 6 bintang aku kasik....











So, dinner was supa great. Kitorang head home untuk rehat lak... And of course nak bermanja2 dengan anak sedara aku yang cute miut tu....


0 Comments

Copyright © 2009 Cikgu Fitrie menulis... All rights reserved. Theme by House Of Hanna Ritta. | Bloggerized by Hanna Ritta.