0

Digestion Of A Whole OF Last Week

Posted by Cikgu Fitrie on 4:47 PM in , , , ,
Salam Ramadhan Al Mubarak.... Salam muhibbah.... Salam perpaduan.... Rasanya baru semalam raya, ni dah puasa balik.... Cepat benar masa melangkau....

Diam tak diam, dah cuti sekolah semula... Banyak perkara yang berlaku kat sekolah sebelum cuti ni.... Macam2 ada... Antaranya, pelancaran portal panitia.... Alhamdullillah pelancaran berjalan ngan lancar, walau pun ada yang terasa dikhianati? Atas dasar apa, aku pun ala2 blur je... Yang best, siap dijaja cerita tu... Bytheway, perancangan ni sebenarnya dah lama tertangguh... Sama lama tertangguh dengan webpage kelas 1PB tu.... Kalau tanya KP BI, dia tau le, sbb ni dah lama dirancang tapi tak buat2... Since dah ada member yang nak wat, so semangat balik nak buat tapi..... Malas la nak cerita... Mende ni untuk kebaikkan semua, BUKAN UNTUK DAPAT NAMA... Ok.... I tak kejar glamer, i tak kejar fame.... I wat ni untuk panitia dan kebaikkan panitia sahaja.... Sebagai bonus, cikgu2 lain satu sekolah, satu daerah, satu negeri, satu negara leh manfaatkannya... Takpelah, tak kisah sape nak claim dia buat dulu sekalipun, its not important.... Beside, sape yg aktif berblogging ni selain den kat sekolah ni, so far! Untuk yang terasa2 tu, mintak maaf le banyak2....

Selain dari kes H1N1 yang memaksa masing2 memakai surgical mask yang melemaskan tu, benar dakwaan aku yang mask ni akan berevolusi dari pencegahan penyakit hingga jadi fashion statement... Kalau tak caya, nengok kakak paling glamour SKBPS, Kak Shah, siap tempah mask dia ikut kaler baju ngan ada bunga2 lagi? Motif?

Selain tu, tak lupa lak cerita budak kelas aku disampuk hantu.... Kisahnya, mula2 dia tak sihat badan, nak rasa muntah, so dia gi toilet ngan member dia.... Pas muntah, dia nengok cermin ada nampak lembaga berwajah hita, berambut panjang dan berbaju putih... Balik kelas dia mengadu kat cikgu Maths dia... Since, at that point, nothing happened, cikgu dia pun tenangkan dia dan mengajar as usual.... Around 11 am je, dia mula buat perangai, mangamuk2 n kacau2 kawan dia... Selamat Ust Din ada untuk kawal keadaan sebelum aku panggil Ust Rahim untuk ubatkan... Lepas dah baca2 ke apa ke yg ust tu dah buat, budak tu pun ok macam biasa, cuma lemah2 je... Call bapak dia, usulkan suruh rehat kat rumah jer... Then, from what I heard, mende tu ( ada 2 ekor ) ikut dia balik umah dan bapak dia bawak dia pergi berubat lagi.... Tu je, so far yang aku tahu.... Dengar2 mende tu nak bawak dia masuk hutan, balik umah mende tu.... Seram den....

Another thing happened last week was my gouty arthritis attacked my knee lak.... Parah! Bengkak lutut aku sampai aku terpaksa MC for two days, tapi aku amik sehari jer sbb Friday, big day for panitia.... Kaki aku pun tak leh bebgkok as we speak, or rather, as i type...! So, yang baru aku tau, rupanya excessive caffein pun boleh menyebabkan gout! Sedihnya dengar... Dah la aku ni coffee addict! I really need my coffee fix every morning and night, so I can keep going! Matila pas ni g skolah, mata kuyu jer!

Hari Jumaat juga, hari guru2 bilik guru atas buat jamuan menyambut puasa.... Menunya, nasi beriani ketam masakan suami Kak Pah... Sedap gak... Kenyak jugak la makan.... Oooo tak lupa gak, pagi tu kol 5 aku dah bangun sebab dah janji nak bawak mini pizza resepi special aku... So, merasa semua breakfast ala2 Italayu ( Italian Melayu )... Hahahaha... sedap tak uols? Kalau sedap pas raya leh buat lagi!

Selain tu, minggu ni dah start puasa, as usual, masa ni lah nak rasa badan ringan sikit kan.... So, untuk hari ni, aku nak masak nasik ayam untuk family aku... Since Ful pun ada, so extra special recipe ler dari aku hari ni... So, kepada semua, salam ramadhan dan selama berbuka puasa.....


0 Comments

Copyright © 2009 Cikgu Fitrie menulis... All rights reserved. Theme by House Of Hanna Ritta. | Bloggerized by Hanna Ritta.