0

Sambutan Hari Guru Peringkat Daerah

Posted by Cikgu Fitrie on 2:42 AM in , ,
27hb May hari tu aku ada dapat jemputan untuk menghadiri Majlis Sambutan Perayaan Hari Guru Peringkat Daerah. Majlisnya berlangsung pada 28hb ( Khamis ). Tempatnya di SMK Gemereh. Last time pergi sana sebab jadi hakim pertandingan poster sempena anti dadah kalau tak silap. It was decades ago! This time I came invited as one of the recipient of the anugerah... :P

Aku gi sana sorang. Sampai sana cari parking kat luar je sebab kat dalam tu jammed! Tak koser nak tunggu lama2 sebab ada satu lori tu blok jalan sbb tu susah nak masuk. Last2 parking kat tepi jalan kat tama perumahan tu. Well, at least I'm not the only one who parked outside. Pikir2 pun, senang nanti nak balik!

Sampai2 je keadaan ala2 hura hara sikit sebab masing2 sibuk nak daftar. Pas daftar tu terserempak lak ngan Cikgu Romzi. Lama tak jumpa, and sorry tak dapat berbual lama sebab rasa tak tentu arah. Crowded sangat! Pastu AJK pendataran tu bagi satu beg yang dalam dia ada beberapa jenis kuih and mineral water. Ok! Aku pun amik tempat dekat designated chairs. No kerusi aku 313 kalau tak silap.

Duduk je kat situ, sebelah aku dah ada cikgu yang dapat anugerah sama ngan aku. Poyo. Tak koser nak layan. Sesuailah! Sambil2 tu sempat snap pic pentas dia. Meriah gak backdrop dia!




Semua lengkap masa tu. Siap ada cameraman ala2 nak rakam filem Mariah Mariamah 2. Salah sorang media team tu aku kenal. Cikgu Aizad. Lama tak jumpa dia. Maklum lah dah lama tak lepak2 luar!

Dalam 15 - 20 minit menunggu, tetiba je dengar lagu zapin. Rupanya pengarah dah sampai. Tapi kena pit stop jap kat pintu masuk sebab budak2 menari zapin. Rasanya lagu tak habis dah kene stop. Sebab abruptly je lagu tu terhenti. Pengarah masuk diiringi PPD Segamat and other vips including HM aku.



Tu diah. Saje je bagi gambar tak clear supaya uols dapat teka sendiri yang mana satu PPD yang mana satu pengarah!

Konsep ala2 tradisional tu dah kira old fashion sikit bagik aku. Ngan bunga telur la bunga mangga la, sume majlis yang aku pergi macam tu jer kaedahnya. Kan best kalau ada kelainan sikit. Maybe sesape ada idea ke cuba sumbangkan sikit camne nak bagi majlis ni tak cliche!

Pastu ada nyayian lagu dari Koir PPD Segamat. Among others, our Cikgu Jazzmill. Cikgu yang nyanyi sebelah Jazzmill tu very entertaining to look at! Very lively!

Gitu gini gitu gini, tibalah masa nak amik sijil penghargaan aku. Banyak2 penghargaan yang diberi hari tu, yang interesting ialah penghargaan kepada penderma darah paling banyak, penghargaan/sumbangan kepada guru yang sakit berpanjangan dll. Tak pernah dengar pun sebelum ni. Hehehe...

So, masa nama aku diumumkan, dengan segaknya aku naik ke pentas. Yang tak bestnya, AJK Hadiah macam tak prepare. Naik2 je, pengarah cakap lepas ni tukar balik sijil ni sebab nama salah! Motif? Kan ala2 tak kompeten je AJK Hadiah. Depan pengarah pun leh wat silap. Bukannya takde rehearsal. Kalau mende ni jadi kat sekolah aku, tak tau lah apa jadi. Dapat NCR agaknya!

Pas habis penyampaian hadiah, tiba masa bagi hadiah untuk Tokoh Guru lak. Montage yang disediakan memang menarik. Tapi sekali lagi, AJK Hadiah screwed up! Masa Haji Ramli nak amik hadiah dia, punyalah lama pengarah dan penerima tu tunggu AJK Hadiah siapkan hadiah. Ntah2 apa2 ntah. Cikgu yang duduk belakang aku siap cakap "Ish3... Malunya depan pengarah jadi macam ni... Malunya...." Erm... Aku senyum sinis jer!

Apa2 pun, persembahan cuma Koir jer. Yang lain rasanya berjalan lancar. Sempat gak amik gambar kat pentas tu. Walau pun tak clear, aku malas nak snap balik sebab segan!



Habis je majlis, aku start kete, terus balik! Apa2 pun aku bangga sebab dapat anugerah ni dan sebagai motivasi diri buat aku untuk teruskan pencapaian aku! InsyaAllah. Sejahat2 aku kat sekolah tu, dapat gak kan! Uols? Bila lagi?


0 Comments

Copyright © 2009 Cikgu Fitrie menulis... All rights reserved. Theme by House Of Hanna Ritta. | Bloggerized by Hanna Ritta.